Wiadomości Branżowe

Mapa miesiąca GfK: Siła Nabywcza Konsumentów w Europie

Mapa miesiąca GfK: Siła Nabywcza Konsumentów w Europie

Wskaźnik Siły Nabywczej GfK – nasycenie regionalne

Ogólna Siła Nabywcza GfK to sprawdzony wskaźnik umożliwiający porównywanie potencjału konsumentów pomiędzy państwami, regionami czy miastami. Siła Nabywcza stanowi sumę dochodów netto gospodarstw domowych na danym terenie i dzięki temu pozwala na ich obiektywną ocenę.

Mapa prezentuje zagęszczenie siły nabywczej, czyli jej wartość w przeliczeniu na kilometr kwadratowy. Obszary na mapie zaznaczone kolorem czerwonym charakteryzują się wysoką koncentracją pieniądza. Z kolei kolorem niebieskim zaznaczone zostały obszary o niskim nasyceniu siły nabywczej. Według corocznych badań i prognoz siły nabywczej instytutu GfK, w 2014 roku europejscy konsumenci będą mieć do dyspozycji łącznie około 8,62 biliona euro na wydatki lub oszczędności. Biorąc pod uwagę wszystkie 42 kraje uwzględnione w badaniu, średnia wartość siły nabywczej przypadająca na jeden kilometr kwadratowy Europy wynosi 2,1 mln euro.



Informacje o badaniu
Siła nabywcza to przypadający na osobę dochód (w tym wszelkie świadczenia otrzymywane od państwa), jaki pozostaje do jej dyspozycji po odliczeniu podatków i składek na ubezpieczenie społeczne. W badaniu przedstawiono poziomy siły nabywczej na osobę w ciągu roku wyrażone w euro oraz w postaci wartości wskaźnikowej. Wartości siły nabywczej według GfK odpowiadają nominalnemu dochodowi rozporządzalnemu, co oznacza, że wartości nie uwzględniają inflacji. W badaniu posiłkowano się danymi statystycznymi dotyczącymi dochodów, wysokości podatków, świadczeń oraz prognozami opracowanymi przez instytuty badań nad gospodarką.

Dane o sile nabywczej dostępne są dla:

  • jednostek administracyjnych: powiaty, gminy, osiedla,
  • kodów pocztowych,
  • GfK Micro Grid – siatka kwadratów,
  • GfK Address Points – bazy budynków mieszkalnych,
  • regionów handlowych,
  • stref dojazdu do lokalizacji,
  • innych niestandardowych jednostek analitycznych,
  • wszystkich państw europejskich.



GfK

Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach.

Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.

 

Źródło GfK Polonia. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts