Wiadomości Branżowe

Klienci Santander Bank Polska BLIKUJĄ na potęgę

BLIK umożliwia płacenie, wypłacanie i przelewanie od ręki, gdziekolwiek jesteśmy. Z tego nowoczesnego i wygodnego rozwiązania korzysta coraz więcej Polaków – w tym 9 na 10 klientów, korzystających z płatności mobilnych Santander Bank Polska. 

BLIK umożliwia płacenie, wypłacanie i przelewanie od ręki, gdziekolwiek jesteśmy. Z tego nowoczesnego i wygodnego rozwiązania korzysta coraz więcej Polaków – w tym 9 na 10 klientów, korzystających z płatności mobilnych Santander Bank Polska.   

Polacy pokochali płatności bezgotówkowe BLIKIEM i świetnie odnajdują się w świecie błyskawicznych przelewów na telefon. Z pewnością jesteśmy otwarci na nowe technologie i stajemy się coraz bardziej cyfrowi. W dobie pandemii trendy związane z digitalizacją przyspieszyły. Ponad połowa Polaków (55%) deklaruje, że dziś częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie – tak wynika z badania Mastercard, poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. I jest to najwyższy wynik w Europie.

Klienci coraz bardziej doceniają wygodę, jaką daje możliwość załatwienia wielu codziennych spraw zdalnie, paroma kliknięciami na ekranie smartfona. Dotyczy to oczywiście także finansów. Nasi klienci mają cały bank w aplikacji. Mogą dokonywać transakcji mobilnie, za pomocą zegarka oraz BLIKA. Jesteśmy bankiem, który nieustannie poszukuje i wdraża rozwiązania ułatwiające codzienne, digitalowe bankowanie – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.

Jak płacić BLIKIEM?

BLIK dostępny jest w aplikacji Santander mobile, a czeki BLIK także w Santander internet. BLIKIEM można płacić za zakupy w sklepach i internecie, wypłacać pieniądze z bankomatu, robić przelewy  – wystarczy podać numer telefonu zamiast numeru konta odbiorcy . Limity transakcji BLIK można ustawić w Santander internet i w aplikacji Santander mobile.

Kto korzysta z BLIKA w Santander Bank Polska?

W gronie klientów Santander Bank Polska, korzystających z płatności mobilnych, aż 90% ma aktywnego BLIKA. Średni wiek użytkownika BLIKA w Santander Bank Polska to 31,7 lat[1]. Rozwiązanie to jest zdecydowanie najpopularniejsze wśród osób w wieku 19-30 lat, które stanowią 46% użytkowników, natomiast 36% stanowią klienci w wieku 31-45 lat. Z BLIKA korzystają też nastolatkowie – spośród posiadających konto w Santander Bank Polska, 7% płaci tak za zakupy w sklepie, a 30% za zakupy w Intrenecie.

A to już wiesz?  Wsparcie sprzedaży online? Social media to najlepszy wybór

Statystyczny klient mobilny Santander Bank Polska wydaje co miesiąc za pomocą BLIKA 541 zł.

Do czego używamy BLIKA?

Klienci Santander Bank Polska najczęściej korzystają z BLIKA, by zapłacić w Internecie[2]. W listopadzie br. średnia tygodniowa liczba takich transakcji przekroczyła 1 milion, a ich wartość 120 mln zł. Dla porównania, w listopadzie 2019 r. było to średniotygodniowo 400 tys. transakcji o wartości ok. 40 mln zł.

Na popularności zyskują także przelewy BLIK – obecnie klienci Santander Bank Polska zlecają ich średnio w każdym tygodniu o ponad 200% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.

W czasie pandemii popularność BLIKA w Polsce dynamicznie rośnie – w III kwartale br. przybyło aż pół miliona nowych użytkowników, a liczba aktywnie korzystających z tego rozwiązania przekroczyła 6 mln osób[3].

– BLIK jest powszechną metodą płatności w Polsce, której popularność wciąż wzrasta. Bezpieczne płatności mobilne stały się w czasie pandemii ważnym elementem dbania o społeczny dystans, na przykład dzięki możliwości robienia przelewów na telefon BLIK, zamiast rozliczania się gotówką. W internecie Polacy najczęściej płacą BLIKIEM. Najnowsze dane TPay pokazują, że podczas ostatniego Black Friday ponad połowa transakcji w internecie została zrobiona właśnie BLIKIEM[4] – mówi Marcin Waldowski odpowiadający z BLIKU za rozwój produktów.

Wg danych PSP od lipca do września br. użytkownicy BLIKA zrealizowali blisko 110 mln transakcji to dwa razy więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Niemal 78 mln z nich to te zrealizowane w internecie (dwukrotny wzrost r/r), a 13 mln to przelewy na numer telefonu BLIK  (wzrost aż o 200 proc. r/r). w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i 46 proc. więcej niż w drugim kwartale tego roku.

 

 

***

Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych objętych tym materiałem na santander.pl/PAD. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora).Stan na 9 grudnia 2020 r.

A to już wiesz?  Europejski Kongres Gospodarczy 2015 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach

 

[1] Dane własne banku za III kwartał 2020 r.

[2] Dane własne banku, stan na 15.11.2020 r.

[3] Dane Polskiego Standardu Płatności

[4] Dane TPAy – Udany Black Friday 2020 (tpay.com)


dostarczył infoWire.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy