Wiadomości Branżowe

POS 2.0: (R)ewolucje. UNIQA udoskonala Portal Obsługi Sprzedaży

POS 2.0: (R)ewolucje

UNIQA udoskonala Portal Obsługi Sprzedaży

  • Kalkulacja składki ubezpieczenia komunikacyjnego na podstawie 2 informacji
  • Klient w centrum uwagi systemu
  • POS jako platforma codziennej pracy agenta

 

UNIQA udoskonaliła Portal Obsługi Sprzedaży (POS). Po zmianach agenci poruszają się w systemie w sposób całkowicie intuicyjny. POS jest łatwy w nawigowaniu oraz nowoczesny wizualnie, co ułatwia i przyspiesza ofertowanie, sprzedaż i późniejszą obsługę klienta. Wyposażony jest w moduł do sprzedaży ubezpieczeń, obsługi polis, rozliczania prowizji i inkas, tworzenia raportów oraz wysyłania e-mailowych i sms-owych powiadomień do klientów o zbliżających się ratach lub wygasających polisach.

 POS to system, który stawia klienta w centrum uwagi. Pozwala śledzić pełną historię klienta, gromadząc w jego profilu informacje nt. kupionych ubezpieczeń, ale także zapamiętując jego każdą interakcje z UNIQA. Może nią być rozmowa telefoniczna z Contact Center, wysłanie powiadomienia lub oferty handlowej. Dzięki zgromadzonym i właściwie pogrupowanym danym możliwe jest przygotowywanie działań marketingowych, dedykowanych wybranym grupom klientów. -Duży nacisk postawiliśmy na rozwój funkcjonalności ułatwiających codzienną pracę agenta. Chcemy, aby POS był taką platformą codziennej pracy agenta, na której znajdzie wszystko, co potrzebne mu do pracy - mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami z Klientem UNIQA.

POS 2.0 zwiększa konkurencyjność UNIQA, która dysponuje jednym z najnowocześniejszych systemów obsługi sprzedaży na rynku. - Jego wyjątkowość tkwi w prostocie i kompleksowości. Łączy wszelkie najważniejsze narzędzia obsługowe wraz z bazą wiedzy o produktach , m.in. OWU, taryfy, okólniki, instrukcje czy materiały marketingowe z aplikacjami obsługowymi. Agent może znaleźć wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami z Klientem UNIQA. – Co więcej, agent ma do wyłącznej dyspozycji specjalny budżet zniżkowy, którym może zarządzać. Dzięki temu ma możliwość samodzielnego negocjowania ceny, co ułatwia mu utrzymanie zainteresowania klienta ofertą – dodaje Bartosz Słupski.

Jedną z większych zmian jest szybsza kalkulacja składki ubezpieczeń domu czy samochodu. -Wystarczy, że klient poda dwie lub trzy dane, by agent był w stanie przedstawić składkę w czasie poniżej 30 sekund a gotową ofertę w ciągu następnych 2 minut – wyjaśnia Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami z Klientem UNIQA.

POS 2.0 optymalizuje proces sprzedaży na każdym etapie. Już wkrótce pokazując pełną historię klienta, podpowie ofertę dedykowaną tylko dla niego orazumożliwi agentowi tworzenie pełnej oferty ubezpieczeniowej, na zasadzie koszyka zakupów. Oznacza to, że system automatycznie zaproponuje sprzedaż kilku ubezpieczeń na raz, których zakupem dany klient mógłby być najbardziej zainteresowany. Dla jednych będzie to ubezpieczenie domu i mieszkania, dla drugich-polisa na auto i ubezpieczenie turystyczne. Co więcej klient otrzyma polisę drogą e-mailową wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami.

Dodatkową nowością będzie umożliwienie korzystania z części funkcjonalności POS poprzez tablety.

POS 2.0 jest rozwijany jako jeden z filarów zintegrowanego systemu obsługi klienta UNIQA. Jest połączony z aplikacją obsługi klienta w Contact Center. Dzięki temu rozwiązaniu agent i pracownik Contact Center dysponują tymi samymi informacjami o kliencie.

Wdrożenie nowych rozwiązań do POS oraz poprawa obecnie działających zwiększą efektywność wykorzystania zarówno zasobów grupy UNIQA, jak i jej procesów biznesowych. Prace deweloperskie są wykonywane z wykorzystaniem wewnętrznych zasobów UNIQA oraz przy współpracy z Comarch S.A.

Optymalizacja procesów jest jednym z elementów strategii grupy - UNIQA 2.0., która do 2020 r. zakłada podwojenie liczby klientów do 15 mln i zyskanie 3. pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem udziału w rynku. Przełożenie strategii koncernu na strategię lokalnych spółek ma charakter indywidualny, jednak udoskonalanie procesów jest jednym z priorytetów realizowanych we wszystkich krajach.

UNIQA Polska

Grupę UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU SA oraz UNIQA TU na Życie SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.Obecnie UNIQA TU SA zajmuje 5. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej brutto, która w 2012 wyniosła ponad 1,15 mld zł. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3 000 agentów, UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, liczącej około 130 placówek, jak i w multiagencjach oraz u brokerów idealerów samochodowych. Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA jest laureatem konkursu Gazety Bankowej w kategorii „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2011”. UNIQA TU SA została uhonorowana przez miesięcznik ekonomiczny Home & Market statuetkami „Najlepszy Partner w Biznesie” oraz „Srebrny Parasol”.Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do wiodących grup ubezpieczeniowych na swoich podstawowych rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 22 000 pracowników i współpracowników obsługuje ponad 9,3 mln klientów w 19 krajach. UNIQA i Raiffeisen Insurance to dwie silne marki, gwarantujące bardzo dobrą podstawę do dalszego rozwoju. UNIQA jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Węgrzech, Kosowie, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Czechach oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.

 

Źródło Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA Polska. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts