Agora podpisała umowę partnerską z Admeld

Agora w ramach podjętej z firmą Admeld współpracy będzie oferować reklamodawcom możliwość automatycznego zakupu powierzchni reklamowej m.in. podczas przetargów odbywających się w czasie rzeczywistym (Real Time Bidding).

Dzięki partnerstwu z firmą Admeld, specjalizującą się w zarządzaniu rynkiem sprzedaży oraz zakupu powierzchni reklamowej w internecie, Agora będzie oferować możliwość automatycznego zakupu powierzchni reklamowej w nowoczesnym systemie sprzedaży, m.in. działającym w czasie rzeczywistym (Real Time Bidding - RTB). Reklamodawcy oraz pośrednicy działający na rynku reklamy internetowej zainteresowani zakupem powierzchni reklamowej, mogą ją licytować samodzielnie za pośrednictwem specjalnego panelu (Agency Trading Desk - system automatyzujący zakup powierzchni reklamowej). Dodatkowo reklamodawcy mają do dyspozycji zaawansowane narzędzia automatycznego, hurtowego zakupu powierzchni reklamowej klasy Demand Side Platforms.

- Admeld specjalizuje się w pomaganiu wydawcom w zwiększeniu ich przychodów w ramach zautomatyzowanej sprzedaży powierzchni reklamowej. Jesteśmy zachwyceni mogąc po raz pierwszy wprowadzić naszą technologię w Polsce we współpracy z Agorą. Jesteśmy przekonani, że ułatwi ona życie zarówno kupującym jak i sprzedającym - powiedział Tom Jenen, dyrektor handlowy EMEA w Admeld.

- Cieszymy się z nawiązania współpracy z firmą Admeld, która jest globalnym dostawcą nowych rozwiązań sprzedaży powierzchni reklamowych. – mówi Anna Podkowińska, dyrektor ds. przychodów w segmencie Internet Agory – Dzięki partnerstwu wdrażamy na rodzimym rynku nowoczesny, zautomatyzowany system, który jest odpowiedzią na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku reklamy internetowej.

Koordynacją działań po stronie Agory zajmuje się Robert Stalmach, odpowiedzialny m.in. za współpracę z firmą Admeld.

W 2010 roku wydatki na reklamę za pośrednictwem nowego modelu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wyniosły 353 mln dolarów, natomiast w roku bieżącym mają osiągnąć 823 mln dolarów (na podstawie badania wykonanego przez Forrester Research na zlecenie firmy Admeld).

***

Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej największymi przedsięwzięciami są: „Gazeta Wyborcza” - najpopularniejsza opiniotwórcza gazeta w Polsce, Helios S.A. - trzeci największy operator kinowy w kraju, oraz AMS, spółka z czołówki polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Agora wydaje również największą bezpłatną gazetę w Polsce - „Metro” i 14 czasopism, m.in. „Avanti”, „Logo”, „Poradnik Domowy”. Jest właścicielem dwóch muzycznych marek stacji lokalnych: Złote Przeboje i Roxy FM, internetowego radia Tuba.fm oraz większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Wśród kilkudziesięciu marek internetowych spółki znajdują się m.in.: portal Gazeta.pl, serwisy Wyborcza.biz i Wyborcza.pl z e-wydaniem „Gazety Wyborczej”, Tokfm.pl, wortale GazetaPraca.pl i GazetaDom.pl, serwisy ogłoszeniowe Domiporta.pl i Autotrader.pl oraz serwisy tematyczne, jak Sport.pl, czy społecznościowe, jak Blox.pl. Siła marek Agory pozwoliła na stworzenie kolejnego przedsięwzięcia - zaoferowania czytelnikom kolekcji wydawniczych, w ramach których spółka sprzedała kilkadziesiąt milionów książek oraz książek z płytami CD i DVD.

Admeld pomaga czołówce światowych wydawców online skuteczniej sprzedawać swoje zasoby reklamowe. Założona i prowadzona przez wydawców-weteranów firma zapewnia swoim klientom ekspertyzę oraz technologie umożliwiające pochwycenie nowych strumieni przychodów, kontrolę sposobu sprzedaży każdej odsłony, oraz ochronę danych i marki. Wśród klientów Admeld znajdują się: Answers.com, Discovery Communications, FOX News, Hearst Television, IDG TechNetwork, The Weather Channel oraz ponad 500 innych na całym świecie. Siedziba główna firmy jest w Nowym Jorku, a jej biura znajdują się w Londynie, Berlinie, San Francisco i Toronto.

Authors
Tags , , ,

Related posts

Top