Canal+ ebitda Grupa TVN INWESTOR ITI rynek reklamy Wejchert

Poprawa kondycji rynku reklamy telewizyjnej pozytywnie wpływa na wyniki TVN. W pełni powinna być widoczna w wynikach za przyszły rok

Poprawa kondycji rynku reklamy telewizyjnej pozytywnie wpływa na wyniki TVN. W pełni powinna być widoczna w wynikach za przyszły rok
Na wyniki Grupy TVN istotny wpływ ma poprawiająca się kondycja rynku reklamy telewizyjnej – uważają analitycy. Ich zdaniem z tego względu TVN może liczyć na poprawę przychodów mimo inwestycji poniesionych m.in. na

Data publikacji: 2014-11-10, 08:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Poprawa kondycji rynku reklamy telewizyjnej pozytywnie wpływa na wyniki TVN. W pełni powinna być widoczna w wynikach za przyszły rok
Kategoria: INWESTOR, , Grupa TVN, rynek reklamy, ITI, Canal+, Wejchert, EBITDA

Na wyniki Grupy TVN istotny wpływ ma poprawiająca się kondycja rynku reklamy telewizyjnej – uważają analitycy. Ich zdaniem z tego względu TVN może liczyć na poprawę przychodów mimo inwestycji poniesionych m.in. na programming.

Poprawa kondycji rynku reklamy telewizyjnej pozytywnie wpływa na wyniki TVN. W pełni powinna być widoczna w wynikach za przyszły rok

Na wyniki Grupy TVN istotny wpływ ma poprawiająca się kondycja rynku reklamy telewizyjnej – uważają analitycy. Ich zdaniem z tego względu TVN może liczyć na poprawę przychodów mimo inwestycji poniesionych m.in. na programming.

– TVN to spółka, której wynik w dużej mierze zależy od rynku reklamy. Po przeszło dwóch latach spadków widać tendencję wzrostową i TVN powinien poprawić przychody właśnie dlatego – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Łukasz Kosiarski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK.

W III kwartale zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej grupy TVN wyniósł 17,2 mln zł i choć okazał się niższy od średniej przewidywań analityków na poziomie 22,9 mln zł zysku, to i tak był to wynik nieporównanie lepszy od ubiegłorocznego, gdy spółka odnotowała 169,8 mln zł straty. Prognozy analityków wahały się w przedziale 13,3-35,1 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy w III kwartale 2014 roku wyniósł 71,6 mln zł i był niższy od średniej prognoz na poziomie 79,2 mln zł. Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 328,5 mln zł i były zbliżone do oczekiwań na poziomie 326,9 mln zł. W tym roku przychody z reklam zwiększyły się o 8,3 proc.

A to już wiesz?  Siemens planuje w 2015 roku budowę w Polsce kilkudziesięciu turbin wiatrowych

Po trzech kwartałach nadawca ma już 143,4 mln zł zysku netto wobec 243,5 mln zł straty rok wcześniej, a jego przychody związane z reklamą wzrosły w porównaniu z rokiem ubiegłym o 4,9 proc.

Zdaniem Kosiarskiego w przyszłym roku rynek reklamy telewizyjnej urośnie o kolejne 4-5 proc., co powinno przełożyć się na wyniki TVN.

– Z drugiej strony TVN w tym roku jeszcze nie w pełni skorzysta z tego odbicia rynku reklamy, ponieważ spółka trochę więcej zainwestowała w programming i w związku z tym, że te koszty się zwiększyły, EBITDA biznesu telewizyjnego zostanie praktycznie na niezmienionym poziomie rok do roku, czyli lekko powyżej 500 mln zł – zauważa Kosiarski.

Analityk DM BZ WBK dodaje, że historycznie TVN potrafił przy płaskich kosztach programmingu większość wzrostu przychodów przekładać na EBITDĘ, więc w najbliższym czasie należy spodziewać się utrzymania tej tendencji.

TVN na sprzedaż?

W połowie października Grupy ITI i Canal+ ogłosiły, że są zainteresowane sprzedażą kontrolnego pakiet akcji grupy TVN.

– Decyzja o sprzedaży pakietu ITI i Canal+ przyszła dość niespodziewanie – przyznaje Łukasz Kosiarski i w gronie potencjalnych nabywców wymienia Liberty Global oraz koncerny medialne Bertelsmann, Axel Springer i Time Warner.

Zarządy Grupy ITI i Grupy Canal+ potwierdziły, że w ostatnich miesiącach kontaktowali się z nimi strategiczni oraz finansowi inwestorzy wyrażający zainteresowanie przejęciem kontrolnego pakietu akcji grupy.

– Myślę, że do tej transakcji dojdzie. Tak bez powodu, bez zainteresowania drugiej strony ITI nie wyszedłby z taką propozycją na rynek – uważa Kosiarski.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Poprawa kondycji rynku reklamy telewizyjnej pozytywnie wpływa na wyniki TVN. W pełni powinna być widoczna w wynikach za przyszły rok INWESTOR, Grupa TVN, rynek reklamy, ITI, Canal+, Wejchert, EBITDA- Na wyniki Grupy TVN istotny wpływ ma poprawiająca się kondycja rynku reklamy telewizyjnej – uważają analitycy. Ich zdaniem z tego względu TVN może liczyć na poprawę przychodów mimo inwestycji poniesionych m.in. na programming.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy