Nowy portal Bankier.pl – największe zmiany od początku działalności

W 14-tym roku obecności Bankier.pl na rynku mediów biznesowych portal kompleksowo zmienił strukturę i wygląd całego serwisu oraz przedstawił nowy logotyp. W zaprezentowanej odsłonie portal jest nowoczesny, przejrzysty i jeszcze bardziej funkcjonalny. Od strony technologicznej zmianie uległa cała architektura aplikacji - zarówno bazy danych jak i technologia w której stworzony jest portal. Z powodzeniem został zakończony największy projekt rozwojowy spółki z ostatnich kilku lat. 

Nowe logo portalu odwołuje się do 14-letniej tradycji i siły marki Bankier.pl, a odświeżona identyfikacja wizualna prezentuje i podkreśla ewolucję jaką marka przeszła w ostatnich latach. Bankier.pl pozostaje przy tym dalej ekspertem w dziedzinie finansów, rynków kapitałowych i giełdy, stawiając sobie za cel przedstawianie finansów z nowej, lepszej strony.

Odświeżono nie tylko logotyp i identyfikację wizualną, ale również przebudowano całą nawigację portalu, którą podzielono na trzy główne sekcje: Rynki, Biznes, Twoje Finanse. Na stronie głównej wyróżniono sekcje tematyczne, narzędzia i forum Bankier.pl – skupiające największą społeczności inwestorów w Polsce.

Uruchomienie nowego portalu to najważniejsze wydarzenie w Grupie Bankier.pl na przestrzeni ostatnich lat, a prowadzone przez kilkanaście miesięcy prace są największym projektem infrastrukturalnym od czasu budowy firmy czternaście lat temu – powiedział Tomasz Jażdżyński, dyrektor zarządzający segmentu Media i Komunikacja Grupy Allegro. – Wierzę, że dzisiejsza premiera otwiera okres, w którym ponownie to Bankier.pl wyznaczał będzie trendy na rynku mediów finansowych – dodał.

Usystematyzowany układ stron, wyróżnione narzędzia i intuicyjna nawigacja ułatwiają poruszanie się po serwisie i prezentują najważniejsze informacje na bieżące tematy dotyczące finansów, gospodarki czy też biznesu w interesującej i czytelnej formie. 

– Cały projekt zmiany struktury, wyglądu i identyfikacji wizualnej portalu miał na celu odświeżenie wizerunku marki, przy zachowaniu dotychczasowego, eksperckiego charakteru serwisu – powiedział Maciej Klepacki, dyrektor zarządzający Grupy Bankier.pl.  – Portal w nowej odsłonie jest nowoczesny, przejrzysty i jeszcze bardziej funkcjonalny. Udostępniliśmy użytkownikom szereg nowych rozwiązań, które ułatwiają im poruszanie się po serwisie oraz przyspieszają proces wyszukiwania interesujących informacji. Nowe logo i system identyfikacji wizualnej podkreśla to co jest dla nas najważniejsze: wiarygodność, eksperckość i otwartość – dodał Klepacki.

Narzędzia dedykowane inwestorom zaprezentowane są w atrakcyjnej formie i wzbogacone o nowe funkcjonalności. Zwiększono ich ekspozycję na stronie głównej i podstronach oraz powiązano kontekstowo z treścią serwisu. Układ stron i duży wybór treści dodatkowych, powiązanych tematycznie z aktualnie oglądaną stroną zachęcają do dalszej eksploracji serwisu.

Fundamentalne zmiany w ramach nowego portalu dotyczą strony technologicznej. Bankier.pl w warstwie programistycznej został stworzony praktycznie od podstaw. Zmieniła się cała architektura aplikacji - zarówno bazy danych jak i technologia w której napisany jest portal. Serwis wraz z rozbudowanymi narzędziami i bazami danych działa szybko, a jego dalsza rozbudowa i bieżące utrzymanie jest dużo bardziej efektywne kosztowo. W kolejnym etapie planowane jest wprowadzenie dalszych nowatorskich funkcjonalności, które jeszcze lepiej wykorzystają możliwości niesione przez nowe technologie mobilne.

Nową szatę graficzną portalu, logotyp i system identyfikacji wizualnej stworzyła krakowska agencja VENEO, w prace nad serwisem zaangażowana była również agencja Internet Designers z Wrocławia.  Warstwa technologiczno-programistyczna powstała in-house w ramach działu IT Bankier.pl, a nowy portal wraz z serwisami satelickimi kolokowany jest w należącym do ATM S.A. Centrum Danych ATMAN.

 

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło Bankier.pl. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top